CONSENS project completed

The EU project CONSENS was successfully completed with our partners BAM and TU Dortmund.

CONSENS project completed INVITE GmbH

EU project CONSENS was successfully completed

As part of the project, a pressurized capsule for a Benchtop NMR device was integrated into the modular container concept and validated using a sample chemistry. Together with various partners, the concept was first developed and tested in the laboratory. In 2017, on six days of testing, the NMR device was used as an online sensor to operate a chemical reaction within the range of the desired specification using an automated control algorithm. Together with the partners BAM and TU Dortmund, further publications from the extensive data will be produced in the coming months.

EU-Projekt CONSENS wurde erfolgreich beendet

Im Rahmen des Projektes wurde eine Überdruckkapselung für ein Benchtop NMR-Gerät in das modulare Containerkonzept integriert und an einer Beispielchemie validiert. Zusammen mit verschiedenen Partnern wurde das Konzept zunächst erarbeitet und im Labor getestet. Im Jahr 2017 wurde dann an sechs Versuchstagen das NMR-Gerät als online Sensor verwendet, um mit einem automatisierten Regelalgorithmus eine chemische Reaktion im Bereich der gewünschten Spezifikation zu betreiben. Zusammen mit den Partnern BAM und TU Dortmund werden in den nächsten Monaten weitere Publikationen aus den umfangreichen Daten entstehen.